Опис
Співавтори
Вініченко Тетяна Миколаївна
Проблема
КЗШ №87 - школа біотехнологічного профілю навчання. Предмет хімії пріоритетний, до якого учні виявляють живий інтерес. Проте облаштування кабінету далеке від сучасного. Особливо критичним є стан учнівських столів та стільців, вони розсохлися, не витримують щорічного ремонтування, за 28 років існування школи частина їх стала непридатною для дітей. Під час уроків частина учнів більше зосереджується не на навчальному процесі, а на тому, як не впасти зі стільця. Стара дошка, старі меблі, старі стенди. Витяжна шафа стара та енергозатратна, при використанні вібрує, гуркотить, не працює в режимі легкого доступу, що обмежує можливість демонстрування значної частини дослідів. Стан учнівських столів та те, що вони закріплені, не дає можливості змінювати їх положення для проведення групових видів роботи. Але найголовніше - відсутність сучасної комп’ютерної техніки, яка є запорукою цікавого та ефективного навчання, вибору в майбутньому учнями професій, пов'язаних з предметом хімії. З цієї ж причини в нашому хімічному кабінеті вчитель є обмеженим у використанні сучасних інтерактивних методів навчання, які передбачають, насамперед, зворотній індивідуальний зв'язок з кожним учнем, врахування його особистісного поступу і розвитку в опануванні предметом.
Мета проекту
Мета проекту - створити в КЗШ №87 сучасний кабінет для якісної допрофесійної підготовки учнів з предмету хімії, подальше вивчення якого є обов’язковим для майбутніх металургів, гірників, екологів, виробників хімічних речовин та сучасних матеріалів, лікарів, фармацевтів, працівників харчової промисловості. Саме ці професії - найважливіші для нашого міста, для кожного його мешканця. Школа щороку дає місту 80-90 випускників 9-11 класів, з яких 70-80 учнів обирають для навчання рідне місто, а спеціальності хімічного напрямку, пов’язані з промисловістю Кривого Рогу, для 40-50 випускників є пріоритетними. Новий кабінет, оснащений сучасною мультимедійною технікою, вмебльований безпечними для дітей столами та стільцями, ефективно працюючою витяжною шафою, дозволить активно запроваджувати інноваційні методи освіти та виховання зростаючого покоління, сприятиме збереженню здоров’я дітей, розвитку інклюзивної освіти, створенню умов для нарощування інтелектуального потенціалу населення. Наслідком зволікання у запровадженні проекту може бути недостатня кількість спеціалістів хімічних спеціальностей, важливих для нашого міста і України.
Очікувані результати
Сучасний кабінет хімії сприяє створенню умов для надання освітніх послуг високого рівня якості: Здоров'язберігаючий аспект: - завдяки встановленню одномісних, антисколіозних, з регульованою висотою учнівських столів та стільців є можливість налаштувати робочі місця індивідуально під різні ростові групи дітей, що призведе до зменшення порушень опорно-рухового апарату учнів; - витяжна шафа дозволяє проводити досліди з леткими речовинами як під час уроків, так і на факультативних чи гурткових заняттях, при створенні учнями своїх перших наукових робіт. При цьому легені учнів є гарантовано захищеними від будь-яких хімічних випаровувань; - демонстраційний стіл з надбудовою унеможливить будь-яку небезпеку під час демонстрації хімічних дослідів; - з’явиться можливість облаштувати робочі місця для дітей, які потребують інклюзивної освіти, в тому числі для дітей-візочників; - завдяки наявності кондиціонера та жалюзі встановлюється сприятливий для учнів температурний режим. Розвиваючий аспект: - одномісні столи дозволять швидко та мобільно змінити форми роботи учнів: в парах, в групах по 4-6 чоловік, в командах по 9-10 чоловік, колом; - сучасна стаціонарна мультимедійна техніка - проектор з екраном, ноутбук на столі вчителя, інтерактивна дошка дозволить використовувати сучасні електронні програми з хімії, розвивати пізнавальний інтерес до предмету. Завдяки постійному зворотньому зв'язку учня з вчителем навчання кожної дитини стане особистісним, на рівні реальних навчальних можливостей, а не в єдиному загальному темпі, що відповідає вимогам Закону про освіту (www.osvita-konotop.gov.ua/zakon-ukraїni-vid-05-09-2017-.); - шафа-стінка зробить доступним для учнів огляд колекцій, експонатів, творчих робіт, навчальної літератури. Просвітницький аспект: - проведення просвітницьких заходів представниками громадських організацій; - проведення представниками навчальних закладів міста профорієнтаційних заходів на якісно новому рівні; - проведення кінолекторіїв, батьківських всеобучів, лекцій для мешканців мікрорайону; - участь педагогів у професійних вебінарах тощо. Головне в нашому проекті – це не лише короткотривалі результати оновлення кабінету хімії, але й перспективні наслідки реалізації проекту - здоров'язберігаюче навчання та виховання учнів в безпечному та комфортному освітньому просторі; створення умов для інклюзивної освіти, індивідуальний розвиток кожної дитини для свідомого вибору свого майбутнього шляху, пов'язаного з професіями, спорідненими з хімією та важливими для нашого міста. Після закінчення фінансування в рамках конкурсу проект працюватиме десятиліттями на користь майбутнього покоління, якому розбудовувати рідне місто і Україну.
План заходів з реалізації проекту
Завданнями проекту, спрямованими на досягнення поставленої мети є низка послідовних заходів: 1. Закупівля меблів та обладнання. 2. Зборка та встановлення меблів і витяжної шафи. 3. Проведення швидкісного Інтернету. 4. Устаткування та налаштування мультимедійної апаратури, програмне забезпечення. 5. Надання освітніх, розвиваючих, здоров’язберігаючих та просвітницьких послуг сучасного високопрофесійного рівня учням 7-11 класів – це 230-240 учнів щорічно; батькам нинішніх і майбутніх школярів , мешканцям мікрорайону, а це близько 1400 осіб; педагогічній громадськості району і міста.