Опис
Об'єкт комунальної власності міста або благоустрою, де планується реалізація проєкту
Комунальний заклад культури «Міська дитяча бібліотека» Криворізької міської ради філіал № 19
Цільова аудиторія
Наші бенефіціари - діти від 2 до 10 років
Наші клієнти – молоді родини, з маленькими дітьми, вчителі з класом, представники батьківської громадськості, гості міста.
Бібліотека знаходиться в спальному районі, в якому проживає понад 19 тис. мешканців, де 6746 – діти. Це учні КЗШ № 126, 125, 121, 33, 32, КПШ № 22, КЗШ – інтернату «Надія».Вихованці дошкільних навчальних закладів № 33, 62, 65, 76, 118, 230, 232 та дитячого будинку № 2 «Джерельце».
За останній рік до бібліотеки залучено 2549 дітей – читачів. Постійно відбуваються екскурсії в бібліотеку, ведеться активна робота з пришкільними таборами, на дозвіллєвих майданчиках, в парках під час районних і міських свят.
Проблема
Діти не читають книжок.
Чому?
- Поява інтернету та великої кількості гаджетів
- Батьки не читають книжок дітям
Лише 20% респондентів читають дітям книжки щодня або кілька разів на тиждень, 9% – кілька разів на місяць, 4% – кілька разів або раз на рік, 14% – ніколи (ще 31% взагалі не читають книжок, а 21% не читають, тому що не мають дітей)
http://data.chytomo.com/chytannya-v-ukrayini/
- Нечитаюче суспільство
За результатами соціологічного дослідження, проведеного на замовлення Українського інституту книги 2020 року, лише 8% дорослих і 13% дітей щоденно читають книжки, серед них 57% дітей читають з примусу.
https://drive.google.com/drive/folders/1KCC8ZkOAXTWInqRTRchHzpVzUhKtxSf5
Чому так відбувається?
• Дорогі ціни на нові книги.
Якщо зважати на кількість придбаних книг, то частка людей, які купували хоча б одне видання на рік, знизилася. Зокрема, через фінансову кризу, пов’язану з пандемією, – вважають автори дослідження. Якщо у 2018 році 40% населення до 60 років купили хоча б одну друковану книжку, то у 2020 році таких лише 34%.
(Український культурний фонд 2020 року)
• Маленький фонд бібліотек, той що є - застарілий, оновлень не вистачає.
Бібліотека для дітей має фонд 23133 примірники, 17391 з них – книги, решта –журнали та газети. З 2010 по 2020 роки наша бібліотека отримала 1626 книги, це приблизно 9,3% від загальної кількості, а повинні оновлюватись кожного року на 5 %.(Постанова Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 р. № 72 «Про затвердження Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні»).
• Приміщення та оформлення бібліотек не відповідає сучасності.
• Малий вибір безплатного відпочинку для родин з дітьми у мікрорайоні.
Чому потрібно читати?
Головна перевага читання – це розвиток уяви, того, що ніколи не розвинеш ніякими віртуальними реальностями, гаджетами і кіно, розвиток емоційного інтелекту і емпатії. А ще читання дарує можливість безпечно проживати різні життєві ситуації, зокрема складні та болючі, разом із героями книг.
Ми поставили питання?
- Яку казку: друковану чи електронну, ви б прочитали перший раз для своєї дитини?
Всі опитуванні відповіли, що звичайно друковану, яскраву, з великими ілюстраціями.
Розв’язання проблеми:
Створення казкового міста посеред Кривого Рогу. - де можна пройтись вулицями «дивовижних пригод», заглянути до лялькових будинків натурального розміру, потиснути руку казковому герою.
Такі майданчики вже існують в багатьох країнах світу.
Ми вражені музеєм Астрід Ліндгрен в Стокгольмі . Але його не можна назвати музейним майданчиком. Скоріш за все, це розважально-пізнавальний інтерактивний центр, орієнтований на сімейний відпочинок з дітьми молодшого шкільного віку.
Кожного року «Юнібаккєн» відвідують майже півмільйона людей. Вся площа оформлена, як ілюстрації до казкових сюжетів. Тут можна зустріти мумітролів Туве Янсон, Гуніллу Бергстрєм, Єльзу Бєсков, Ульфу Нільсон, Карлсона, Пеппі Довгопанчоху. Свій куточок має Вінні Пух Мілна, Мауглі з «Книги Джунглів» Кіплінга, «Мисливці за привидами» Дена Ейкрайда.
Чому не зробити таке у нашому місті? Побудувати куточки для ельфів та тролей. Познайомити з нашими героями книг. Україна багата на сучасних літературних героїв для малят, але вони мало відомі.
Це: Аля – головна героїня казки Галини Малик,
Маляка, Чудовисько, вуж Онисько - Сергія Дерманського:,
Чеберяйчики - Юрія Винничука,
Хлюсь - Лесі Вороніної,
Озивайко - Анатолія Давидова,
Стефа і її Чакалка – Івана Андрусяка,
Тимко - Сергія Пантюка,
а також наш криворізький мальований чоловічок Дальт Вадима Баралюка та багато інших.
Мета проєкту
Створення якісно нового рівня формування позитивного ставлення до книг та бібліотек. Створення належних умов для інтерактивного, спільного та цікавого дозвілля родин.Популяризація творів української літератури.
Завдання проєкту
Завдання проєкту спрямовані на досягнення поставленої мети, а саме:
- залучити дітей та підлітків міста до читання та зберегти від негативного впливу вулиці. Серед дітей кількість нечітачів (18%) зменшиться до 15%.
- викликати емоційну реакцію від знайомства з літературними героями , спочатку познайомити дитину з літературним героєм, а потім дати прочитати про нього книгу.
- створити комфортні умови для проведення більш яскравих та повчальних масових заходів у приміщенні бібліотек та поза їх межами, включаючи заходи на міському та районних рівнях.
- покращити імідж закладу.
План заходів з реалізації проєкту
№ з\п Заходи Термін Відповідальний
1 Підписання договору між переможцем конкурсу, головним розпорядником та розпорядником бюджетних коштів міського бюджету. Перший місяць з реалізації проєкту. Головний розпорядник бюджетних коштів, авторка проєкту, розпорядник бюджетних коштів.
2 Внесок переможця конкурсу на рахунок розпорядника бюджетних коштів. Перший місяць. Авторка проєкту.
3 Реалізація проєкту. З першого по дванадцятий місяць. Розпорядник бюджетних коштів.
3.1 Застосування систем PROZORRO та Криворізький ресурсний центр.
Укладання договору про закупівлю товару з постачальником.
З другого по п’ятий місяць. Розпорядник бюджетних коштів.
3.2 Замовити дизайнерську розробку казкових інсталяцій.
Третій місяць. Авторка проєкту.
3.3 Придбання вивіски, панелей LED, світлодіодні лампи, ноутбук, міжкімнатні двері, фліпчарт, стійки для журналів, стелажі для книг, настінну вішалку, торшери.
П’ятий - шостий місяць. Розпорядник бюджетних коштів, авторка проєкту.
3.4 Замінити освітлення, встановити двері, переобладнати передпокій. Сьомий місяць. Авторка проєкту.
3.5 Замінити книжкові стелажі, розмістити стійки для журналів. Восьмий місяць. Авторка проєкту.
3.6 Облаштування зовнішнього вигляду фасаду (встановлення вивіски). Дев’ятий місяць. Розпорядник бюджетних коштів, авторка проєкту.
3.7 Придбання інсталяцій та ляльок літературних героїв. Шостий-десятий місяць. Розпорядник бюджетних коштів, авторка проєкту.
3.8 Створення зонованого простору в приміщенні.
Десятий – одинадцятий місяць. Розпорядник бюджетних коштів, авторка проєкту.
3.9 Відкриття « Читаймісто» (масовий захід для жителів району). Дванадцятий місяць. Розпорядник бюджетних коштів, авторка проєкту.
4 Висвітлення у засобах масової інформації результатів реалізації проєкту (на сторінках Facebook, Instagram, YouTube та на сайті закладу). Дванадцятий місяць.Розпорядник бюджетних коштів,авторка проєкту.
5 Надання звітності по реалізації проєкту раді конкурсу. Дванадцятий місяць.Розпорядник бюджетних коштів, авторка проєкту.
6 Остаточне звітування про реалізацію проєкту головному розпоряднику бюджетних коштів. Дванадцятий місяць. Розпорядник бюджетних коштів.
Очікувані результати
• Кількість дітей, які ніколи не читають книжки (18%) зменшується до 15%.
• Кількість регулярних читачів серед дорослих (46%) зросте до 51%.
• Збільшиться загальна кількість читачів віком 18-24 роки на 5%.
• Частка респондентів, що обирають українську мову для читання книг, збільшиться з 32% до 40%.
Наші відвідувачі отримають:
- соціалізацію – дитина вчиться спілкуватися з іншими і правильно поводитися в громадських місцях;
- яскраві враження - усі інсталяції й предмети дозволяється чіпати, крутити, переміщати. Можна бігати, стрибати, приміряти наряди та перуки, кататися з гірки, господарювати на кухні. Навіть тим, хто не знайомий з героями творів, буде цікаво завдяки фонограмі;
- економію – купити можна далеко не усі книги, які подобаються, а у бібліотеці все безплатно;
- великий вибір – можна узяти відразу багато книг, а не купити лише одну;
- час, проведений разом.
Перспективні наслідки реалізації проєкту:
- кожні шість місяців можливо оновлювати казкові інсталяції до пори року;
- створювати макети нових літературних героїв, залучивши для цього талановитих дітей з центра дитячої творчості «Дивосвіт» ;
- на базі бібліотеці створити клуб «Книгочитайграйко» для 20 і більше дітей та батьків, де вони зможуть обговорювати новинки літератури, проводити майстер – класи з виготовлення різноманітних поробок, проводити цікаві зустрічі;
- наблизити оновлення фонду бібліотеки до нормативів — 5% щороку (Постанова Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 р. № 72 «Про затвердження Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні»).
Працюючи багато років з дітьми, ми переконані, що втрачений зв’язок із книгою у ранньому віці не можна компенсувати в майбутньому. Саме книги, прочитані в дитинстві, часто запам’ятовуються на все життя, впливають на подальший розвиток, на світосприймання, виробляють певні норми поведінки. Маленький читач тільки вступає в життя, у нього ще немає достатньо досвіду, і тому книги повинні стати для нього невичерпним джерелом знань, надійним другом і порадником.
« У моїх дітей, звичайно, буде комп’ютер.
Але спочатку вони отримають книги»
Білл Гейтс
Вказати категорію конкурсанта (1 або 2)
2