ЯСКРАВI БАРВИ ПРОМИСЛОВОГО МІСТА На реалізації

Доданий
31.08.2021
Номер
59
Культурно-розважальні інновації

Кривий Ріг - це місто яке стрімко розвивається, з більш ніж 200 річною історією. Однак, в місті є велика кількість візуально-депресивних об'єктів, які потребують термінового перетворення: непривабливі фасади будівель, обшарпані стіни теплових пунктів і трансформаторних підстанцій. Ці об'єкти через неприємний стан, негативно позначаються на іміджі міського середовища.

Автор проєкту
Ігор
Ігор Ветушинський
Бюджет
488 894 грн
Розрахунок бюджету
Район
Саксаганський

Опис

Об'єкт комунальної власності міста або благоустрою, де планується реалізація проєкту

КП «Швидкісний трамвай»

Цільова аудиторія

Пасажири КП «Швидкісний трамвай», молодь віком від 16-35 років, мешканці міста близько 600 тис. осiб, туристи міста.

Проблема

На сьогоднішній день стріт-арт все більше набирає популярність. Майже кожна людина стикається з даним напрямком в мистецтві, яке не залишає нікого байдужим. Стрімко розвиваються стилі і техніки мистецтва стріт-арту, все більше людей цікавляться графіті-художниками і їх творчістю. У різних країнах і містах існують свої графіті-художники і стріт-арт команди з неповторним стилем, незвичайною технікою виконання.
Відсутність культури стріт-арту мають масштабні наслідки для всіх верств населення, негативно впливаючи на психологічний стан, мотивуючи на прояви асоціальної поведінки.
Варто звернути увагу на об'єкти, що знаходяться на шляху проходження метротрама. КП «Швидкісний трамвай» є туристичним об'єктом, і одним з найбільш використовуваних видів транспорту.
Для роботи було обрано три технічні будівлі (Будівля ЦТП, Майдан Праці, 1999 року побудови, призначене для централізованого теплопостачання; площею забудови 217,3м2, прямокутна в плані, розміром 16,98м х 12,8м. висотою будівлі - в осях 1-3 6.9м; в осях 3-4 4.0м (адміністративна частина).
Будівля тягової підстанції №52. Сонячна. 1987 року побудови, загальною площею 161.54м2, цегляна, прямокутна в плані, розміром 15.14мх10,67м. Висота будівлі до плит покриття 4,23 - 5.12 м. Будівля без підвалу, в даний час не опалювальне, має мережу водопостачання та водовідведення.
Будівля тягової підстанції №53. Ашан, 1987 року побудови, загальною площею 168.69м2, цегляна, прямокутна в плані, розміром 10.69м х 15.78м. Висота будівлі до плит покриття 4.20 - 4.95 м. Будівля без підвалу, в даний час не опалювальна, має мережу водопостачання та водовідведення), загальною площею забудови 546 кв. м.
Художній образ стріт –арту було обрано та затверджено разом з представниками КП «Швидкісний трамвай», з урахуванням зношення поверхні, прохідної спроможності об’єкту, важкість підготовки об’єкту до роботи.
Для нанесення малюнку необхідно провести підготовчі роботи з поверхнею, яка підлягає фарбуванню. Потрібно знежирити поверхню, відмити її від бруду та пилу. Обробка пористих поверхонь проводиться за допомогою ґрунтовки, у розрахунку 10 літрів суміші на 100 м2.
Об’єм балону фарби аерозольна фарба MTN становить 400 мл - 600 мл. Одного балону 400 мл. вистачає для фарбування 0,60 м2 у два шари. Однак ескізи, який було погоджено, потребують використовування у роботі на 0,60 м2 поверхні фарбування та змішення кольорів у 6 та 10 шарів. Тому середня кількість балонів акрилової фарби становить від 3060 балонів на 546 кв. м.
Для вирішення цієї проблеми ми пропонуємо впровадження нових оригінальних форм культурних практик в поліпшенні міського середовища, що базуються на сучасних візуальних технологіях вуличного мистецтва. Створення громадсько-корисних і легальних механізмів культурного самовираження неформальній творчої молоді, а саме художників графіті на трьох об'єктах, які знаходяться на шляху проходження лінії швидкісного трамвая.
Тому, створення нових і креативних арт-об'єктів на шляху проходження вагонів метротрама, створить не тільки психологічний комфорт у пасажирів, а й стане культурною візитівкою міста, та сформує культуру стріт-арту в місті.

Мета проєкту

Розвиток стріт-арт мистецтва в соціально-корисній вертикалі; нових виставкових форм популяризації культури і мистецтва; надання нового концептуального вигляду технічним будівлям міста, а саме розпис технічних споруд КП «Швидкісний трамвай».

Завдання проєкту

1) Підготовка арт-об’єкту до розпису технічних споруд КП «Швидкісний трамвай»;

2) Проведення роботи з аналізу трьох технічних споруд (Будівля тягової підстанції №53; Будівля тягової підстанції №52; Будівля ЦТП.) та художня корекція ескізу під особливості технічної будівлі;

3) Розробка договорів та отримання дозволу для роботи на об’єктах; проведення тендерних процедур (отримання дозволу від дирекцій КП «Швидкісний трамвай»; подання заявки до тендерної процедури);

4) Підготовчі роботи з облаштування територій біля муралів (підготовка стін, прибирання, ґрунтування об’єктів);

5) Закупівля фарб та обладнання для роботи з муралами;

6) Ведення сторінки у соціальних мережах з популяризації арт- об’єктів, як діючих так і майбутніх;

7) Створення арт-об’єкту на технічних спорудах КП «Швидкісний трамвай».

План заходів з реалізації проєкту

1) Отримання дозволів з «КП Швидкісний трамвай» (лютий 2022) (автор);

2) Створення робочої групи для роботи на технічних спорудах КП «Швидкісний трамвай» ( березень-квітень 2022) (автор, КП Швидкісний трамвай);

3) Укладання договору на реалізацію проекту з головним розпорядником коштів (березень 2022) (автор, КП Швидкісний трамвай, розпорядник коштiв);

4) Внесення співфінансування (лютий-березень 2022) (автор);

5) Проведення тендерних процедур (подання заявки до тендерної процедури); (березень 2022) (КП Швидкісний трамвай);

6) Провести закупівлю фарб та обладнання для малювання муралів (травень 2021) (КП Швидкісний трамвай);

7) Проведення прибирання територій, та облаштування міст створення арт-об’єктів (червень 2021) (КП Швидкісний трамвай);

8) Створення арт-об’єктів на трьох технічних спорудах КП «Швидкісний трамвай» (серпень-грудень 2021) (автор).

Очікувані результати

Проект є сталим, оскільки його результати будуть корисними для міста Кривий Ріг та його мешканців довготривалий час після закінчення. При випадковому пошкодженні малюнку – його можно буде відновити без візуальної різниці.
Залучення криворізьких та українських ЗМІ для висвітлення цього проекту, буде мати резонанс як у культурному середовищі так і у соціальному просторі. По-перше це пов’язано з підвищенням лояльності, комфорту і турботи до мешканців міста. По-друге формування культурного сприйняття сучасного мистецтва.
Підвищення культурного рівня громадян, підвищення їх рівня відповідальності до комунального майна. Зменшення хуліганства і вандалізму, взяття під цивілізований контроль графітників і взаємодія з ними в інших проектах щодо благоустрою міста.

Довгострокові результати:

1. Результатом реалізації проекту – є те, що наше місто приєднається до піонерів сучасного мистецтва;

2. Культурне забарвлення та новий вигляд технічних споруд КП «Швидкісний трамвай»;

3. Саме важливе – підвищення престижу міста Кривого Рогу на європейському рівні;

4. Пригортання уваги всієї країни на цей арт-проект, започаткування руху за мистецтво.

Вказати категорію конкурсанта (1 або 2)

2

Фотографії