Крок назустріч світу звуків Реалізований

Доданий
28.08.2020
Номер
23
Дошкільні та позашкільні навчальні заклади

Cтворення діагностично – корекційного осередку на базі Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №264 комбінованого типу».

Автор проєкту
Бюджет
489 241 грн
Розрахунок бюджету
Район
Саксаганський
Адреса
вул. Генерала Радієвського (Тинка), 30, Кривий Ріг

Опис

Проблема

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №264комбінованого» Криворізької міської ради розташований у Саксаганському районі на вулиці Генерала Радієвського, будинок 30.
У ЗДО №264 навчаються діти з особливими освітніми потребами, кількість яких щороку зростає. Вихованці з вадами зазнають труднощів проникнення у зміст людських вчинків і стосунків у зв'язку з обмеженням оволодіння психологічними засобами пізнання соціальної дійсності. В основі цих труднощів лежить обмеженість спілкування дітей з дорослими і між собою, недорозвиток мовлення як засобу спілкування, недостатність уявлень дитини про явища соціального життя і власне місце в ньому, слабкість оперування наявними уявленнями в реальних умовах.Формування соціальних знань дитини з вадами слуху знаходиться в тісному зв'язку з розвитком мовленнєвої функції. Навчання глухих та слабочуючих дітей, на жаль, не має бажаних результатів. Це зумовлено рядом об’єктивних причин:
• спеціалізована група функціонує з 1985 року. Кабінет сурдопедагога знаходиться у приміщенні спальної кімнати, який вносить незручності в організацію освітнього процесу.Відсутні шафи для педагогічних посібників, столи та стільці у недостатній кількості та не відповідають вимогам Санітарного регламенту.
• слухопідсилююча апаратура застаріла та у неробочому стані. На сучасному етапі розвитку освітнього процесу слід використовувати інноваційні комп’ютерні технології.
• не вистачає кваліфікованих фахівців для здійснення діагностичної та корекційної роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби

Мета проєкту

Головною метою проєкту є формування у дітей, які мають вади слуху, життєвих компетентностей пізнання світу та визначення свого місця в ньому, засвоєння способів отримання знань і навичок їх практичного використання шляхом створення діагностично – корекційного осередку на базі Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №264 комбінованого типу» Криворізької міської ради, впровадження інноваційних методів навчання та комп’ютерних технологій

Очікувані результати

• створення на базі ЗДО №264 Методичного об’єднання з метою підвищення кваліфікації педагогів, які працюють у спеціалізованих групах. створення діагностично – корекційного осередку на базі Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №264 комбінованого типу»;
• постійне діагностування вихованців дошкільного закладу (не менше 200 осіб);
• надання дітям, з виявленими вадами, якісних сучасних освітніх послуг з урахуванням вимог НУШ;
• соціалізація дітей в оточуючому середовищі, навчання навичкам самообслуговування та спілкування;
• формування у дітей, які мають вади слуху, життєвих компетентностей пізнання світу та визначення свого місця в ньому, засвоєння способів отримання знань і навичок їх практичного використання;
• надання консультативної допомоги батькам та членам сім’ї дітей з виявленими вадами слуху (не менше 150 осіб;
• проведення корекційних заходів при виявленні вад слуху у дітей (протягом перебування дітей в закладі);


Короткотривалі результати та перспективні наслідки реалізації проєкту:

Короткотривалі результати проєкту:
• оновлення освітнього простору інноваційним мультимедійним обладнанням;
• удосконалення методів навчання дітей з порушенням слуху усної, писемної та дактильно – жестової мови;
• підвищення професійного рівня педагогів;
• залучення до діагностичних та корекційних занять дітей дошкільного віку пільгових категорій, що проживають на території обслуговування та мають особливі освітні потреби.

Довготривалі результати проєкту:
• оволодіння дітьми навичок усного мовлення як засобу спілкування з оточуючими;
• навчання дітей з вадами слуху в інклюзивних класах загальної середньої школи;
• покращення когнітивного, моторного, мовного, соціального та емоційного розвитку дітей.
Проєкт є сталим оскільки його результати будуть корисними для вихованців закладу, дітей Саксаганського району м. Кривий Ріг, що мають вади слуху та педагогічних працівників міста.

План заходів з реалізації проєкту

1. Укладання договору з автором конкурсної пропозиції на реалізацію проєкту (січень-лютий 2021), відповідальні: департамент освіти і науки виконкому міськради, відділ освіти Саксаганської районної у місті ради, автор проєкту;
2. Внесення співфінансування (лютий-березень 2021) – автор проєкту;
3. Проведення закупівель відповідно до бюджету проєкту (ІІ-ІІІ квартал 2021) – відділ освіти Саксаганської районної у місті ради;
4. Виконання ремонтних робіт та оснащення кабінету сурдопедагога.
(ІІ-ІІІ квартал 2021). Відповідальний: підрядна організація – виконавець робіт.
5. Придбання та встановлення меблів та мультимедійної апаратури.
(ІІ-ІІІ квартал 2021). Відповідальний: відділ освіти Саксаганської районної у місті ради, адміністрація закладу, автор проєкту.
6. Проведення інформаційної кампанії про хід реалізації проєкту шляхом інформування через ЗМІ, на сайті закладу (Січень – Вересень 2021). Відповідальний: департамент освіти і науки міськвиконкому, автор проєкту, адміністрація закладу;
7. Презентація реалізованого проєкту (вересень 2021) Відповідальний: автор проєкту, адміністрація закладу;
8. Здійснення контролю за реалізацією проєкту (постійно). Відповідальний: автор проєкту.