Плекаємо талановитість Брав участь

Доданий
14.08.2019
Номер
63
Шкільні заклади

Однією з нагальних проблем, яка стоїть перед освітою та визначена в нормативно-правових документах, є створення в установах освіти умов для інтелектуального та творчого розвитку особистості. Актуальність даного проекту обумовлена необхідністю ефективного функціонування шкільної арт-вітальні КЗШ №1, тобто створення умов для подолання вад розвитку через творче самовираження, самореалізацію .

Автор проєкту
Бюджет
1 329 050 грн
Розрахунок бюджету
Район
Металургійний
Адреса
вул. Соборності (Косіора), 20, Кривий Ріг

Опис

Проблема

На сучасному етапі розвитку суспільства відбуваються значні зміни, як у соціально-економічній, так і культурній сферах життя України. У зв’язку з цим Державною національною програмою “Освіта (Україна ХХІ століття)” пріоритетними визначено гуманізацію та гуманітаризацію системи освіти, що має сприяти вихованню й розвитку духовної культури підростаючого покоління. Головною метою соціального розвитку сучасного суспільства є повага до людського розмаїття, встановлення принципів солідарності та безпеки, що забезпечує захист та повну інтеграцію у соціум усіх верств населення, в тому числі й осіб з обмеженими можливостями здоров’я. В основу інтеграції закладено принцип доступності та дотримання прав людини щодо рівного доступу до здобуття якісної освіти. Конституція України у ст. 53 гарантує всім громадянам право на освіту.
Видатний психолог Швацький С.Т. говорив, що «початки творчої сили існують майже у всіх ... треба лише створити для прояву її відповідні умови.». Розвиток творчих здібностей школярів набув в даний час великого соціального значення. Суспільству потрібні не просто освічені працівники-виконавці, а фахівці, які виконують роботу швидко, якісно, красиво, творчо. Доведено, діти з особливими освітніми потребами розвиваються по тим же самим закономірностям, що і їх нормальні однолітки. Це відноситься як до закономірностей пізнавальної діяльності, так і до розвитку дитини в цілому.
Розвиток здібностей та обдарувань вихованців, задоволення їх інтересів і потреб у самовизначенні та самореалізації може відбуватися лише за умов якісного навчально-матеріального забезпечення.
Відзначення учнів-переможців та призерів олімпіад, турнірів, конкурсів учнівської творчості, популяризація здобутків обдарованих дітей під час проведення загальношкільних заходів є стимулом до подальшого росту творчої особистості, яка буде корисною для свого міста та держави.
Турбота про дітей – обов’язок дорослих, а особливо, якщо це стосується дітей з особливими освітніми потребами, учнів пільгових категорій (дітей з багатодітних сімей, дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування). Проведення святкових заходів для цієї категорії дітей, а також заходів з їх залученням у затишній, сучасно облаштованій актовій залі є однією із тих краплинок тепла, які може подарувати школа.
Досвідчені вчителі і вихователі, практичний психолог проводять корекційно-відновлювальну роботу з учнями, які мають особливі освітні потреби, формують правильну вимову, розвивають зв’язне мовлення, слухове сприймання, здійснюють корекцію розвитку. Навчання здійснюється за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, розвитку природніх творчих здібностей учнів, новітніх комп’ютерних програм в умовах актової зали.
Дитяча бездоглядність є однією з найпоширеніших проблем сьогодення, яка стосується не тільки соціально незахищених верств населення та неблагополучних сімей, але й зразкових на перший погляд родин. Одним із чинників, що призводить до такого явища є негативний вплив сім’ї. Тому актуальною постає профілактична робота з батьками, а саме проведення лекторіїв, зустрічей з психологом, батьківських всеобучів у сучасно обладнаній актовій залі.
Актова зала – центр суспільного життя школи. А якщо вона естетична, комфортна , технічно забезпечена, то постає ще й джерелом радості. Школа повинна жити в світі творчості. Саме тут особлива дитина повинна максимально реалізувати себе, самовизначитися предметно, соціально, професійно, сформуватися як особистість, яка в майбутньому стане корисним мешканцем рідного міста та гідним громадянином держави.
Саме тому зараз потрібно звернути особливу увагу на естетичне та технічне оснащення актових зал шкіл, аби діти з особливими потребами мали належні умови для розвитку творчого потенціалу задля майбутнього Кривого Рогу та нової, європейської України.

Мета проекту

Оновлення та облаштування арт-вітальні у Криворізькій загальноосвітній школі-інтернаті
І –ІІ ступенів № 1 Криворізької міської ради Дніпропетровської області.
Завдання проекту
 створення комфортних умов для розкриття творчого потенціалу та самореалізації учнів з особливостями розвитку;
 створення умов для саморозвитку, самореалізації, запуск у людини механізму перманентної „реабілітації через все життя";
 створення умов для формування у особи з вадами здоров'я осмисленого визначення своїх можливостей і життєвих цілей;
 формування стійкого бажання зберегти національну культуру в умовах глобалізації;
 виховання соціально-адаптованої, здатної до самореалізації та гармонійного розвитку особистості, що подолала вади розвитку;
 виховання відповідальної особистості в умовах зростання популярності ідеї «Зроби сам»;
 покращення фізичного, психічного і психологічного здоров’я дітей;
 профілактика правопорушень;
 позитивний вплив на організацію дозвілля сімей;
 пошук, розробка та втілення нових форм і напрямків в організації виховної роботи з учнями;
 об’єднання навколо спільної справи учнів, батьків та педагогів.

Очікувані результати

Актова зала повинна стати арт- вітальнею нової української школи , має розглядатися як необхідний інструмент , який в сучасному суспільстві допоможе у подоланні учнями з особливими освітніми потребами вад розвитку, сприятиме успішній соціалізації учнів, формуванню інформаційно-комунікативної, загальнокультурної, громадянської компетентностей, творчому розвитку дитини шкільного віку.
Внаслідок реалізації проекту буде створено арт-вітальню як культурний центр для розвитку творчих здібностей учнів школи. Свої таланти зможуть також проявити батьки, що зблизить їх із дітьми і налагодить здоровий мікроклімат у родинах. Сучасна актова зала стане місцем проведення дозвілля, наукових та батьківських конференцій, педагогічних форумів, батьківських зборів. Розширення поля діяльності, а саме можливість розширення спектру інформаційно-просвітницьких послуг та збільшення аудиторії цільових груп, створення засобів сучасного оснащення для проведення якісно нових заходів культурно-патріотичного напрямку, організації на базі арт-вітальні центру ювенальної превенції для профілактичної роботи з учнями та їх батьками.

План заходів з реалізації проекту

І етап: придбання та встановлення
Закупівля будматеріалів Ремонт актової зали. Підрядна організація
Виконання ремонтних робіт

Встановлення стелі, світлове оформлення арт-вітальні Монтаж стелі, освітлення, заміна вікон . Підрядна організація та учасник співфінансування
ІІ етап: розвиток та підтримка творчих задатків
Формування підтримки творчих проявів у учнів з особливостями розвитку Можливість виявлення творчих задатків учнів, створення «банку даних», відстеження і корегування динаміки творчого розвитку дитини Відповідальний за роботу з творчо обдарованими дітьми, учні 1-9 класів, батьки учнів
Сприяння творчій реалізації освітніх стандартів з усіх предметів Підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів 1 – 9-х класів з усіх предметів, пізнавальної активності, креативності, реалізація міжпредметних зв’язків Вчителі, учні 1 – 9-х класів

Плідна робота діалог –студії «Школа моєї мрії» Залучення до роботи діалог-студії молодших школярів, розширення тематики засідань з можливістю оволодіння програмуванням тощо, сприяння професійній орієнтації випускників, популяризації STEM-освіти та кар’єри Актив педагогів та учнів 5-9 класів
Підвищення ефективності роботи з усіх напрямків позакласної та позашкільної діяльності, популяризація творчого розвитку дітей Можливість демонстрації учнями рівня оволодіння новими досягненнями в різних сферах життя та діяльності, творчий розвиток, успішна соціалізація в житті Педагог-організатор, керівники гуртків, класні керівники, учні 1 – 9-х класів (проведення загальношкільних заходів, сімейно-родинних свят, церемонії нагородження найкращих учнів)
Участь в інтелектуальних та творчих конкурсах Можливість якісної підготовки та участі в предметних олімпіадах та творчих конкурсах задля набуття високого рівня інтелектуального та духовного розвитку дітей Вчителі, учні 1 – 9-х класів (дипломи, грамоти, сертифікати з конкурсів)
Підвищення якості роботи із батьківською громадськістю Підвищення рівня психологічного комфорту в родинах, взаємовідносин та спілкування в системі «школа-діти-батьки» Вчителі, батьки (проведення батьківських всеобучів, конференцій, «круглих столів»)
Розширення зв’язків з громадою Підвищення рівня інформаційно-просвітницької роботи з мешканцями мікрорайону, залучення до спільних справ Вчителі, батьки, мешканці мікрорайону.

Якщо Ваш проект освітній, він є великим проектом?

Ні.

Фотографії