Опис
Проблема
У наш час Кривий Ріг не можна назвати містом з доброю екологією та масовим вподобанням містян здорового образу життя. Чимало криворіжців не цураються шкідливих звичок, шкодячи цим і собі, і оточуючим, надаючи шкідливий приклад дітям. Все це призводить до цілого низку проблем, як з боку власного здоров’я, так і соціальних.
Кривий Ріг намагається взяти курс на тісну європеїзацію, розвинути в місті індустріальний туризм. Але навіть власне населення міста, як молодше покоління, так і старше, погано знає його історію (та навіть географію). Вони не бачать в місті нічого цікавого, та навіть не здогадуються що в багатьох із них буквально у 2-5 км від власної оселі є той чи інший цікавий індустріальний об’єкт чи ділянка техногенного ландшафту зі своєю, іноді більш ніж сторічною історією.
Ми, разом з активістами ГО “UBF”, не можемо ігнорувати дані проблеми. Оскільки ми є патріотами рідного міста – бажаємо йому збільшення і реалізації його потенціалу як потужного центру індустріального туризму в масштабі всієї України, розвитку соціального та спортивного життя у місті. Тому, розробляючи проект медіапідтримки веломарафону, ми орієнтуємось, в першу чергу, на ті самі цільові аудиторії, що й «Залізна Сотня», але намагаємося зробити охоплення аудиторій ще більш масштабним:
• велосипедисти нашого міста, тому що саме вони є причиною створення такого велосвята та інструментом його проведення – багато з них виступають волонтерами на веломарафоні;
• велосипедисти з інших регіонів країни – їм буде цікаво брати участь у цьому, нестандартному, досить унікальному велосипедному заході, адже такі індустріальні траси доступні далеко не у кожному місті країни;
• спортсмени, тому що кросскантрійний марафон – це зовсім інше, ніж ті ж 100 кілометрів на велотреку, або шосе. Це справжнє випробування своїх сил;
• молодь, тому що хтось просто зацікавиться та стане глядачем, а хтось і знайде в собі сил самостійно проїхати марафон вперше;
• мешканці міста, тому що бути глядачем на велогонці – це цікавий спосіб провести вихідний день так, щоб він запам’ятався надовго всій родині;
• влада міста, тому що хто, як не вона повинна бути зацікавлена у розвитку свого міста та його статусу промислового туристичного центру;
• малий бізнес, адже певні етапи проекту буде виконувати саме він, а це –зацікавленість в успішному розвитку веломарафону як джерела залучення додаткових коштів;
• потенційні туристи серед учасників (криворіжців та з інших регіонів країни) – багато з них побачать індустріальні краєвиди вперше, та, проїхавши марафон, можуть зацікавитись індустріальним туризмом в цілому, у тому числі індустріальними екскурсіями на Криворіжжі
Мета проекту
Мета проекту – підвищити репутацію Кривого Рогу у велосипедному та туристичному середовищі України, популяризуючи щорічний веломарафон, який вже є візитною карткою міста. Також, прикладом учасників веломарафону підштовхнути населення Кривого Рогу залучатися до ведення активного і здорового способу життя.
Завдання проекту:
1. Сприяння підвищенню популярності міста Кривий Ріг в Україні.
2. Розвиток велоспорту та індустріального туризму в Кривому Розі та Україні в цілому.
3. Підвищення рівня здоров'я населення.
4. Залучення городян до здорового способу життя та спорту.
5. Цікаве та корисне дозвілля для мешканців Кривого Рогу.
6. Значне поширення інформації про проведення всеукраїнського марафону, що в перспективі дасть приплив додаткових коштів до бюджету міста.
7. Популяризація велосипеду як екологічного виду транспорту.
Проект відповідає цілям Стратегічного плану розвитку міста Кривого Рогу на період до 2025 року, а саме:
3.7.2.6 створення умов для розвитку спорту та ведення здорового способу життя;
3.7.2.7 підтримки соціально незахищених верств населення, у тому числі людей з особливими потребами, учасників антитерористичної операції на сході України та операцій об'єднаних сил у Донецькій і Луганській областях;
3.7.2.9 культури (культурних ініціатив, спрямованих на впровадження нових ідей, технологій, процесів);
3.7.2.12 розвитку туризму, у тому числі індустріального.
Очікувані результати
Короткотривалими результатами проекту є залучення додаткових учасників до видатного велозмагання всеукраїнського масштабу та їх вдоволеність якістю проведення марафону, можливість цікаво провести сімейне дозвілля для мешканців міста.
Перспективні наслідки збільшення кількості учасників є ще більш цікавими. Звичайно, серед них будуть і додаткові надходження в економіку міста, але більш важливими, на мій погляд є іміджеві придбання Кривого Рогу. Наскільки ми знаємо, в Україні більше не проводиться жодного відомого велосипедного змагання на індустріальній трасі, а практика показує, що інтерес до такого типу техногенного ландшафту серед населення високий і стабільний. На це вказує як популярність самої «Залізної Сотні», так і бігових індустріальних марафонів, та навіть вело- и піших екскурсій.
Популяризуючи «Залізну Сотню» мі намагаємось допомогти створенню нового іміджу Кривого Рогу, щоб місто стало відомим не як «місто червоних горобців», а як індустріальний гігант, центр промислового туризму та місто, де проводиться наймасштабніший (з часом) кросс-кантрійний веломарафон України, на який в перспективі будуть приїжджати люди не тільки з різних куточків України, а, як вже було на наших івентах, і з країн зарубіжжя.
Як вже було сказано, наша мета – зробити «Залізну Сотню» відомою на всю державу візитною карткою Кривого Рогу, і цей процес вже почався. Навколо марафону склалося своє ком’юніті, і не тільки із криворізьких велосипедистів. Частина велоспільноти вже знає марафон і з нетерпінням чекає відкриття реєстрації. Це підтверджується тим, що перші 100 учасників зареєструвались впродовж менш ніж п’яти годин зі старту реєстрації, а 300 учасників набралося буквально за дві доби. За цими показниками «Залізна Сотня» обійшла свого найближчого конкурента – одеський кросскантрійний марафон «Куяльник». Цих постійних учасників можна рахувати як довгострокові результати кожної гривні, витраченої на рекламу марафону, адже з високою ймовірністю вони будуть приїжджати на змагання кожен рік.
Також ще одним досить важливим наслідком популяризації нашого веломарафону є і зростання зацікавленості мешканців Кривого Рогу здоровим та активним способом життя, спортом в цілому та велоспортом зокрема. Наслідком чого буде поліпшення стану здоров’я та зменшення кількості негативних соціальних елементів суспільства в місті.
План заходів з реалізації проекту
1. Зйомки промоційного відеоролику або декілька більш коротких роликів – дозволить привернути увагу потенційних учасників марафону, оскільки текстом стисло і досить ефективно описати усі цікавинки траси марафону досить важко, або взагалі неможливо.
2. Реклама в соцмережах буде достатньо ефективною, оскільки зараз саме соцмережі стали місцем спілкування людей, обміном інформацією, значно обігнавши в популярності усілякі форуми та чати. Також реклама тут набагато ефективніша по зрівнянню з іншими традиційними способами, такими як реклама на радіо, або біг-бордах, тому що дозволяє точно таргетувати її саме на ту цільову аудиторію, яка важлива замовнику.
3. Відеоролик від популярного відеоблогера велосипедної тематики – це ще один високоефективний спосіб промоції, оскільки топові блогери можуть дуже цікаво донести до глядача потрібну інформацію, та мають величезну аудиторію постійних глядачів. Кількість тільки підписаних на топовий велоканал сягає 100-200 тисяч людей і більше, і ще значна кількість дивиться їх блог без підписки. Тож я планую заказати одному з блогерів докладний оглядовий ролик траси «Залізної Сотні», її цікавих ділянок та околиць.
4. Виставкові заходи на веломарафонах в Одесі, Києві, Львові – ці три міста приймають у себе найбільш масові та відомі веломарафони України, а це декілька тисяч зацікавлених спортсменів у одному місці. Я маю намір домовитися з організаторами цих марафонів, щоб нам виділили місце на фініші, де ми зможемо поставити брендовану палатку, щоб разом з представниками оргкомітету «Залізної Сотні» рекламувати наш марафон, роздавати інформаційні буклети, відповідати на питання, облаштувати фотозону с брендволлом, де всі бажаючі зможуть сфотографуватись на пам’ять, а фото згодом потраплять до соцмереж і знову ж таки зможуть нас порекламувати.
5. Зйомка відеорепортажу під час марафону – якісне відео від організаторів дуже позитивно сприймається усіма учасниками, це, можна сказати, індикатор турботи про учасників, на мою думку, майже такий же важливий, як відмінна розмітка траси.
6. Сувенірна продукція для учасників марафону. Додати усім учасникам до стартового пакету пам’ятну наклейку для велосипеда чи велошолому – це чудовий и недорогий спосіб привернути увагу до нашого змагання серед їх друзів та колег.
7. Фотозйомка заходу. Кожен хоче мати добрі спогади про марафон, в якому брав участь. Як показує наш досвід проведення масових спортивних заходів, фото і відео – це те, що шукає спортсмен майже в першу чергу після результатів змагань. Кожному приємно побачити себе в кадрі.
Я маю досвід проведення стокілометрового велосипедного марафону «Весняна Сотня» і двох бігових марафонів у 2019 році та дію разом з оргкомітетом «Залізної Сотні». Сукупно ми маємо вже десятки проведених змагань, багато з яких налічували сотні учасників, та десятки заходів, в яких ми самі брали участь як учасники, тож наш досвід дозволяє поглянути на марафон з обох сторін, і як організатор, і як учасник, та виділити основні моменти, які можуть зацікавити як досвідченого спортсмена, так і початківця.
Якщо Ваш проект освітній, він є великим проектом?
Ні.